سفارش تبلیغ
صبا ویژن


★☆★ مقالات آموزشی ★☆★

هشداری درباره روند افزایشی گرایش به پرنو؛

افزایش گرایش زنان غربی به پ رن وی اینترنتی

نظرسنجی منتشر شده در سال 2006 توسط نهاد بازبینی فیلترینگ اینترنت نشان داد که 17 درصد زنان به پورنوگرافی اینترنتی معتاد هستند و یک نفر از هر 3 بازدید کننده سایت‌های مستهجن زن بوده است. روانشناسان و محققان این افزایش را مرتبط با ناشناس ماندن و امنیت فضای وب می‌دانند

به گزارش گرداب به نقل از واشنگتن تایمز، پژوهشگران از مدتها پیش بر این باور بودند که اینترنت با آسان کردن دسترسی به پ و رن و گرافی، باعث اعتیاد به آن می‌شود؛ چرا که دیگر نیازی نبود تا کسی پالتو بلند پوشیده و کلاهش را تا روی چشمانش پایین بکشد و به آرامی به محله قرمز (محله‌ای برای مسائل پ رن و {مستحجن} ) شهرش بخزد.

این سهولت دسترسی در میان مردان و زنان باز هم تفاوت‌هایی را داشته است و روانشناسان و محققان از آمار رو به افزایش زنانی که در 10 سال گذشته به پ ورن و گ رافی اینترنتی معتاد شده‌اند خبر می‌دهند.

مجله زنان مسیحی در سال 2003 در یک نظر سنجی دریافت که یک زن از هر 6 زن به چنین پدیده‌ای اعتیادی پیدا کرده است.

نظرسنجی منتشر شده در سال 2006 توسط نهاد بازبینی فیلترینگ اینترنت نشان داد که 17 درصد زنان به پ ورن وگ رافی اینترنتی معتاد هستند و یک نفر از هر 3 بازدید کننده سایت‌های مستهجن زن بوده است. بر پایه آمار بنیاد آمار پ ورن و گرافی اینترنتی در سال 2008 حدود 30 درصد مشتریان پ ورن وگ راف ی اینترنتی زنان هستند.

روانشناسان و محققان این افزایش را مرتبط با ناشناس ماندن و امنیت فضای وب می‌دانند؛ به گونه‌ای که در اینجا دیگر نیازی نیست زنان به آرامی به فضاهایی بخزند که دختران خوب معمولاً به آنجا نمی‌روند.

داگلاس ویز، از روانشناسان مرکز مشاوره‌ای «قلبها» در کولورادو می‌گوید: زنان هم می‌توانند درست همانند مردان به پ ورن وگ راف ی اینترنتی معتاد شوند. من بخشی از علت این روند را افزایش هوش اینترنتی زنان در استفاده از فضای وب می‌دانم؛ آنلاین شدن، توسعه روابط و مسلماً توجه به مسایل جنسی.

تحقیقات نشان داده که فشردن چند دکمه در اینترنت برای دسترسی به پ ورن وگرافی برای زنان بسیار ساده‌تر است. در نبود  اجتماعی پ وروگ رافی جذابترین موضوع اینترنتی برای زنان است؛ چرا که هیچ واکنش اجتماعی را برای آنها به دنبال ندارد.

نظرسنجی نهاد بازبینی فیلترینگ اینترنت در سال 2006 نشان داد ماهانه 4/ 9 میلیون زن به سایت‌های مستهجن سرک می‌کشند و 13 درصد هنگام حضور در سر کار این کار را انجام می‌دهند!

«مری آن لیدن» استاد جامعه شناسی و مطالعات زنان کالج «ویلاک» در بوستون می‌گوید: هر چه استفاه زنان از پ ورن وگرافی بیشتر شود، احتمال اینکه قربانی روابط جنسی بدون رضایت شوند، نیز بیشتر می‌شود.
مردها بیش از زنان با دیدن پ ورن وگرافی تحریک می‌شوند. پیش از پیشرفت تکنولوژی زنان جوان که به نوعی خواهان تصورات احساسی بودند، به رمان‌های عاشقانه روی می‌آوردند. مردان جوان نیز این سرکشی خود را با دیدن تصاویر مستهجن ارضا می کنند.

«دونا رایس هیوز» رئیس مرکز «کافی است» ـ یک بنیاد غیرانتفاعی در ویرجینیا که در زمینه امن کردن فضای اینترنت برای کودکان و خانواده‌ها تلاش می‌کند ـ می‌گوید: پ ورن وگرافی ماده مخدر هزاره کنونی است که اعتیاد به آن بدتر از کراک و کوکائین است. هدف سازمان ما این است که حمایت‌های آنلاین در مقابله با آن را افزایش دهیم. به گفته وی 90 درصد اعتیاد به پ ورن وگرافی از خانه‌ها شروع می‌شود و با افزایش درک کودکان از تکنولوژی، دیگر نمی‌توان پرسید که آیا کودکان نیز به سراغ پ ورن وگرافی می‌روند؟

پژوهش‌ها نشان داده که مغز به شیوه خاصی در برابر عکس‌ها واکنش نشان می‌دهد که این امر می‌تواند برای ذهن رو به رشد کودکان مضر باشد. زمانی که مرد یا زنی از نظر جنسی تحریک می‌شود میزان هورمون آندروفین و انکفالین در منطقه پیشین مغز به بالاترین میزان خود می‌رسد. هر چیزی که شخص می‌بیند، چه واقعی و چه تخیلی با فعالیت آدرنالین به ذهن او منجر می‌شود.

آقای وایز می‌گوید کسی که مرتب با دیدن پ ورن وگرافی خود را ارضا کند، سکس برایش به ابزاری تبدیل می‌شود؛ در صورتی که این ابزار  هیچ‌گاه نمی‌تواند جایگزین احساسات واقعی یک انسان شود.

وی معتقد است که اعتیاد به پ ورن وگرافی حتی در سنین پایین نیز سدهایی را ایجاد می‌کند که مانع پیشرفت روحی، رابطه‌ای و اخلاقی فرد می‌شود.

پ ورن وگرافی از زمان نفوذ به سایر وسایل ارتباطی از تعامل بیشتری برخوردار شده است، به طوری که تحقیقات انجام شده در سال 2006 نشان داد که 87 درصد دانشجویان شرکت کننده در نظرسنجی به روابط جنسی مجازی با وب کم و گوشی‌های موبایل اذعان داشته‌اند.

پ ورن وگرافی اینترنتی بر اساس قوانین به دو دسته نرم و سخت تقسیم می شوند که پ ورن وگرافی سخت قانوناً قابل پیگیری و تعقیب است و سازمانهایی مانند «کافی است» برای حمایت از کودکان و نوجوانان و والدین از اعتیاد به پ ورن وگرافی در تلاش هستند. آقای هیوز می‌گوید: اگر گمان می‌کنید که هیچ‌گاه به دام وسوسه‌های جنسی نمی‌افتید آنگاه باید بدانید که مقدس‌تر از قدیس دیوید، داناتر از سلیمان نبی و قوی‌تر از سامسون هستید. منبع: تابناک


نوشته شده در پنج شنبه 89/8/27ساعت 12:20 صبح توسط شیطونک نظرات ( ) | |
طراح قالب پیچک دات نت