سفارش تبلیغ
صبا ویژن


★☆★ مقالات آموزشی ★☆★

حجة الاسلام سرلک

با حجت الاسلام سرلک در دانشگاه هنر هم صحبت شدیم که بخش اول آن را "همدیگر را دوست داشته باشیم"  در هفته های گذشته خواندید. این بار بحث مان به آسیب شناسی ازدواج دانشجویی اختصاص داشت و ایشان هم صبورانه به سئوالاتمان پاسخ  می گفت با همان لبخند همیشگی.

 

تبیان: آیا آماری از میزان ازدواج های دانشجویی یا به تعبیر ساده تر ازدواج هایی که در دوره ی دانشگاه یا در محیط دانشگاه بین دانشجویان رخ می دهد موجود است؟

تشکرمی کنم که به موضوعات بنیادی و مهم می پردازید. اگر به این موضوعات خوب پرداخت نشود حتماً پرداخت های غلط برداشت های نادرست را برای جوانان ایجاد می کند.

در مورد سئوال شما، آمار اگرچه ارقامش الان در ذهن من نیست اما به طور کلی باید بگوییم که در مقایسه با جامعه ی جوانان کشور اتفاق فرخنده ی ازدواج در بین دانشجویان بیشتر از هم سالان غیردانشجو اتفاق می افتد.

 

تبیان: بحث ازدواج ابزارهای خاص خودش را می خواهد. در دانشگاه چه ابزارهایی برای زوج هایی جوانی که می خواهند شریک زندگی خود را انتخاب کنند مهیاست؟ امکان دارد که شخصی از خانمی در محیط دانشگاه خوشش بیاید. اینها به لحاظ مقررات و عرف و شرع محدودیت هایی دارند. نقش دانشگاه در این موضوع چیست؟

از لحاظ تجربه ی خودم باید عرض کنم که محیط دانشگاه محیطی است که گفتگو و طرح مسأله و آشنایی در آن رواج دارد. دخترها و پسرها با توجه به اقتضای تربیت خانوادگی و تصمیم هایی که از قبل در مورد شخصیت فکری و فرهنگی خودشان گرفته اند این آشنایی را از مجراهای درستش پیش می برند و گاهی اوقات هم خودشان (دختر و پسر )دو نفری وارد معرکه ی آشنایی و دوستی می شوند و بعد در مراحلی که به خطوط متقاطع تصمیم دیگران که می رسند بقیه متوجه خواهند شد اما در فضای دانشگاه عمدتاً دختر و پسرها از آشنایی با هم شروع می کنند.

حجة الاسلام سرلک

تبیان: پس دانشگاه یک بسترمناسب گفت و گو و آشنایی و تبادل نظر را برای دانشجویان فراهم می کند که باعث می شود یک شناخت کمی از هم پیدا کنند و بعد وارد مقوله هایی بعدی شوند؟

به جای بسترمناسب یا نامناسب بهتر است بگوییم بستر مهیا.

باید روی واژه ی مناسب یا نامناسب بحث کنیم. اینکه بهترین راه همین است یا خیر باید در این مورد صحبت کنیم اما در دانشگاه برای دختر و پسر جوانی که با هم هم درس و هم بحث شده اند امکان گفت و گو، مکالمه و امکان رابطه ی دوطرفه، با حفظ چارچوب فراهم تر است.

به همین خاطر در محیط دانشگاه روابط دوستانه  چه بین پسرها با همدیگر و بین دخترها با همدیگر و حتی بین دختر و پسربرای ازدواج و یا حتی برای گذارندن دوره ی عاطفی و احساسی این سنین شکل می گیرد.

اینها واقعیت های موجود است بدون اینکه بخواهیم آن را ارزش گذاری کنیم و درباره آن قضاوت کنیم که خوب است یا بد است؟ این یک برشی از واقعیت موجود امروز ماست و بیانگر این مطلب است که ماجرای آشنایی ها یک ماجرای پررونقی در دانشگاه هاست.

باید روشن کنیم جوان به صرف اینکه دانشگاهی شد عیار انتخابش در مورد زندگی و همسر آینده اش خود به خود ارتقا پیدا می کند یا این که هنوزنیازبه آموزش وتعلیم دارد؟

تبیان: آیا واقعاً محیط دانشگاه و این آشنایی تضمین مناسبی برای شروع یک زندگی مشترک است. آیا سایر لوازم و ملزومات این انتخاب نباید در این موضوع دخیل باشند؟

همان طور که اشاره کردم دانشگاه یک محیط مهیاست وقتی شما گفتید مناسب عرض کردم که بر روی این کلمه باید بحث شود. یک سوال اساسی وجود دارد که دانشگاه چه چیزهایی به دو نفر برای شناخت بهتر اضافه می کند؟ خود این سخت افزار را عرض می کنم، خود این محیط را می گویم. پس باید بگویم که اتفاقاً خود من هم با شما هم عقیده هستم که خیلی از این دوستی ها و خیلی از این آشنایی ها که بین دو نفر ایجاد می شود به نفع طرفین نیست.

 در دانشگاه این امکان برای مراجعه به مشاورین هست. این مطلب، کاملاً عقلایی است که وقتی دو نفر که همدیگر را پسندیده اند ومی خواهند با هم ازدواج کنند همگرایی و تمایلات خودشان را با یک کارشناس در میان بگذارند تا اواظهارنظر و تحلیل کند.

نوع ازدواج هایی که در دانشگاه اتفاق افتاده ازنتایج بهتر و سازگاری بیشتری برخوردار بوده است.

عموم این دوستی ها در یک فضای احساسی، در یک فضای رمانتیک، حتی در یک فضای رقابتی ایجاد می شود. بعضی اوقات احساس منفی نسبت به شخص سومی ایجاد می شود. چون شخص در یک رابطه ی شکست خورده قرار می گیرد وبدین ترتیب شکل متفاوت و دگرگونی از ازدواج مطرح می شود.

در دانشگاه هم فضای انتخاب های احساسی،انتخاب های از سر هیجان وجود دارد. این را نمی توانیم انکار کنیم. اما می خواهم بگویم  دانشگاه،منظورم این سخت افزار دانشگاه چه اثری می تواند داشته باشد.

من سه سال است که در دانشگاه هنرهستم. آیا معنای این قصه این است که فیزیک این دانشگاه در این مدت مرا هنرمندتر کرده است؟! اصلاً اینطوری نیست.

ازدواج

باید روشن کنیم جوان به صرف اینکه دانشگاهی شد عیار انتخابش در مورد زندگی و همسر آینده اش خود به خود ارتقا پیدا می کند یا این که هنوزنیازبه آموزش وتعلیم دارد؟

این فاکتورها کم و بیش حذف شده است و متاسفانه خانواده ها هم مرجعیت خودشان را در این موضوع از دست داده اند. جوان در این فضای پرتلاطم بی پناه مانده است. طبیعتاً احساسات و هیجانات هم اورا دربر گرفته است در این میان خودش را در یک رابطه ی عاطفی قرار می گیرد و گاهی اوقات هم خودش خسارت زده می شود و هم دیگران.

البته این را هم باید صراحتاً بگوییم که نوع ازدواج هایی که در دانشگاه اتفاق افتاده ازنتایج بهتر و سازگاری بیشتری برخوردار بوده است. و میزان طلاق در این نوع ازدواج ها نسبت به همسالان همین ها در فضای غیردانشگاهی کمتر بوده است. این پدیده کاملاً معنادار است اما حتماً در این موضوع عناصر دیگری هم  دخیل است مثل عناصر مشاوره، مثل برخورداری دختر و پسر از یک بنیان خانوادگی مناسب .

صرف  آشنایی درمحیط دانشگاه در صورتی که عناصر دیگرلحاظ نشوند رانندگی با سرعت بالا در جاده ی لغزنده است که نوعاً به تصادف و آسیب زدن به خود و دیگران ختم می شود. به هر ترتیب ماجرای بزرگ ازدواج که به نظر من بزرگ ترین حادثه زندگی هر شخص است نه حتی مرگ و نه حتی تولد چون ازدواج، مرگ و تولد را می تواند معنادار بکند چون عنصر اختیار ما در ازدواج وجود دارد، می خواهم بگویم حادثه ی باشکوه ازدواج نیاز به تأملاتی از جنس خودش دارد. هر وقت نبود ما هم داریم آسیب می خوریم و هم داریم آسیب می زنیم.

صرف  آشنایی درمحیط دانشگاه در صورتی که عناصر دیگرلحاظ نشوند رانندگی با سرعت بالا در جاده ی لغزنده است که نوعاً به تصادف و آسیب زدن به خود و دیگران ختم می شود.

تبیان: متولی آموزش معیارهای ازدواج در دانشگاه چه کسی است برای اینکه شاخص های درست به گوش افراد برسد، ما در دوره ی دانشگاه تنظیم خانواده را به دانشجویان آموزش می دهیم. این درس در مورد اصول  صحیح روابط جنسی زناشویی و به عبارتی بهداشت های فیزیکی صحبت می کرد.آیا واقعاً فکر نمی کنید که جای آموزش معیارهای ازدواج در دانشگاه ها خالی است؟

حجة الاسلام سرلک

من در کلیت این موضوع با شما هم نظر هستم. نظرشما را قبول دارم .

مهم ترین اتفاق زندگی یعنی ازدواج را متولیان در خور و شایسته ای به دوش نگرفته اند اما مراکزمشاوره ی دفاتر نهاد این امکان را فراهم کرده اند اما جنس مشاوره همین طوری است که مشاور، باید بخواهد و مراجعه کند و الزام آور نیست .

اینکه چرا در مجموعه های درسی او پیش بینی نشده و جای تأمل دارد.

نمی خواهم توجیه کنم اما اگر دانشجویی بخواهد خوب ازدواج کند این طور نیست که خیلی دردسر بکشد.               

همین امروز اگر دانشجویی برای ازدواج تصمیم بگیرد در هر دانشگاه، مراکز مشاوره هست. می تواند مراجعه کند و معیارهای موردنظر و شرایطش را مورد بررسی و تحلیل قرار دهد. قبول دارم که به طور مناسب به آن پرداخته نشده است و درکلیاتش با شما موافقم اما این طور هم نیست که اگر کسی خطا رفت و اشتباه کرد مسئولیت را به گردن مجموعه های آموزشی بیاندازد.

تبیان: چرا ما به عنوان یک درس الگوهای ازدواج اسلامی را "دقت کنید منظورم فقط احکام نیست بلکه آموزه های گران قدر اخلاق" در باب همسرداری و روابط زناشویی را به دانشجویان تدریس نمی کنیم؟

خیلی نکته ی قابل تأملی است.اینکه اولویت داشته باشد و راهکار تحقق این اولویت چگونه باشد. به راستی جای کار دارد یعنی الان که  شما عنوان می کنید من با تمام وجودم کاملاً ضرورتش را احساس می کنم.

عمده ی وقت من در دانشگاه چون به این موضوعات مشاوره ای می گذرد اذعان می کنم که می بایست جای چنین رویکردی به این موضوع کاملاً خالی است.

البته مشاوره ناظر به یک مشکل و یا موضوع خاص است اما آموزش کلی است. به نظرم در دوره ی دانشگاه این مطلب قابل تأمل است که مثلاً دو واحد درسی در باب ازدواج، انتخاب همسر و نحوه ی رابطه با همسر و شیوه ی فهمیدن همسر و جزئیاتش به طور آکادمیک تدریس نمود.

 

گروه خانواده و زندگی تبیان


نوشته شده در چهارشنبه 89/9/10ساعت 12:14 صبح توسط شیطونک نظرات ( ) | |

اختلال انگیختگی جنسی نوعی انحراف پزشکی است که می تواند در طول هر زمان از چرخه جنسی (تمایل، برانگیختگی، ارگاسم، و بازگشتن به مرحله اولیه) به وقوع بپیوندد که این امر می تواند رضایت جنسی مطلوب در حین فعالیت جنسی را کاهش دهد. فردی که دچار یک چنین اختلالی باشد، به برقراری رابطه جنسی تمایل دارد، اما مشکلاتی را در زمینه برقراری رابطه جنسی احساس می کند و متاسفانه در تحریک شدن برای ادامه کار دچار مشکل می شود.
این اختلال پیش تر به عنوان تمایل پایین در خانم ها و سستی در آقایون نام گرفته بود، اما این روزها با پیشرفت علم این مشکل را به این صورت مورد بررسی قرار نمی دهند. ضعف جنسی اکنون به عنوان عدم قابلیت نعوذ شناخته شده و سرد مزاجی در حال حاضر به عنوان مشکل در زمینه برانگیختگی و اشتیاق و اضطراب معنا پیدا می کند.
هم برای آقایان و هم برای خانم ها این شرایط می تواند نوعی بیزاری و یا عدم تمایل به برقراری رابطه جنسی ایجاد نماید. در آقایون این ناتوانی سبب عدم توانایی در نگه داشتن نعوذ و حفظ آن و لذت نبردن تمام و کمال در حین برقراری رابطه جنسی تعریف می شود. در خانم ها هم این اختلال همرا با کاهش میزان ترشح مایع روان کننده برای ادامه نزدیکی می باشد.
ملاحظات
ضعف جنسی موقتی به طور تقریبی در حدود 50% از مردان اتفاق می افتد و ضعف جنسی مزمن از هر 8 نفر یک نفر را به خود مبتلا می سازد که این نوع اختلالات با بالا رفتن سن در آقایان افزایش پیدا می کند. در امریکا بین 20 تا 30 میلیون مرد به این بیماری مبتلا می باشند. در حدود 52 درصد از آقایان بین 40 تا 70 سال هم حدود متفاوتی از کم کاری و یا عدم توانایی در حفظ نعوذ را شاهد هستند.
ضعف جنسی را می توان در دو گروه اولیه و ثانویه طبقه بندی نمود. آقایانی که دارای ضعف جنسی اولیه می باشند، هیچ گاه آنقدر نعوذ نمی شوند که بتوانند رابطه جنسی برقرار کنند. در ضعف جنسی نوع دوم، حالت نعوذ پس از یک دوره نرمال از بین می رود. این امر به طور مکرر اتفاق می افتد بجز مواقعی که بیماری و یا جراحت خاصی صورت بپذیرد.
راه درمان ضعف جنسی نوع دوم قدری راحت تر است چراکه بیمارن قبلاً تجربه عملکرد عادی آلت را داشته اند.
برای نعوذ چند فاکتور مورد نیاز است:
ایجاد علاقه و تمایل ذهنی
عملکرد نرمال هورمون ها از جمله غده هیپوفیز
تستسترون کافی
ذخیره غنی خونی در آلت
انزال زودرس (زمانیکه ارگاسم خیلی پیش از موقع نرمال حاصل می شود) چیزی جدای ضعف جنسی است و زوجین برای درمان این بیماری باید با پزشک متخصص مشورت کنند.
ناباروری در آقایان نیز جدای مقوله ضعف جنسی است. مردی که نمی تواند حالت نعوذ را حفظ کند، ممکن است هیچ مشکلی در بارور کردن همسر خود نداشته باشد. مرد نابارور می تواند به راحتی یک نزدیکی کاملاً طبیعی داشته باشد، اما نمی تواند همسر خود را بارور کند.
علائم
در خانم ها یا آقایون
کمبود علاقه به برقراری رابطه جنسی
عدم توانایی در ایجاد حس برانگیختگی
احساس درد به هنگام برانگیختگی(که در خانم ها شایع تر است)
ناباروری
در آقایان
عدم توانایی در نعوذ
عدم توانایی در حفط نعوذ برای برقراری رابطه جنسی
تاخیر در انزال و یا عدم وجود انزال علیرغم وجود محرک های کافی
عدم توانایی در کنترل و زمانبندی انزال
در خانم ها
ناتوانایی در آزاد کردن عضلات واژینال به منظور پذیرش آمیزش
کمبود میزان ترشحات روان کننده قبل و در حین برقراری رابطه جنسی
ناتوانی در رسیدن به اوج لذت جنسی زنانه
دلایل
این بیماری می تواند از آغاز و یا پس از تجربه ی دوره ای معین در فرد ایجاد شود. ممکن است به مرور زمان بر شدت آن افزوده شود و یا ممکن است به طور ناگهانی ایجاد شده و خود را به شکل ضعف کلی و یا جزئی جنسی نشان دهد. دلایل بیماری می تواند عوامل مختلف جسمی، روانی و یا هر دو باشد.
فاکتورهای احساسی برون فردی (مشکلات زناشویی، عدم وجود اعتماد میان دو طرف) و یا درون فردی (مانند افسردگی، احساس ترس و گناه، وجود آسیب های جنسی در گذشته و غیره) باشد.
دلایل جسمانی هم می تواند شامل مواردی از قبیل مصرف مواد مخدر (نظیر: الکل، نیکوتین، نارکتین، قرص های روان گردان) و داروهای ضد افسردگی، آنتی هیستامین و سایر داروها باشد. پروستات، جراحی عروق، وجود مشکل در سیستم تنفسی، اختلال غدد مترشحه ماند تیروئید و غدد فوق کلیوی، اختلالات عصبی که به دلیل آسیب های گذشته ایجاد شده باشند (مانند آسیب ستون مهره ها و نخاع) و بیماری هایی نظیر دیابت، تصلب بافت ها، تومور و گاهی سفلیس و کمبود هورمونهایی ماند تستسترون و آندروژن و همچنین ابتلا به استمنا (خودارضایی) از جمله دلایل مهم بروز این بیماری قلمداد می شوند.
ضعف جنسی را معمولاً می توان در 4 گروه متفاوت طبقه بندی نمود: اختلال در امیال جنسی، اختلال در نعوذ، اختلال در ارگاسم و اختلال درد جنسی.
اختلال در تمایل جنسی و یا کاهش شهوت به واسطه کاهش میزان تستسترون و یا آندروژن به وجود می آید. سایر موارد می توانند شامل عوامل ذیل باشند: افزایش سن، خستگی، تحت درمان بودن، حاملگی، و یا موارد روانی مانند افسردگی و اضطراب اشاره کرد.
دلایل رایج ضعف جنسی
استفاده از داروهای خاص به ویژه داروهای ضد افسردگی
استعمال دخانیات
فشارخون بالا
اختلالات هورمونی که به واسطه بیماری هایی نظیر دیابت، زخم کبد، که بیشتر در الکلی ها بوجود می آید.
مشکلاتی در مورد گردش خون، تصلب شرائین، کم خونی و جراحی های عروقی
مشکلات عصب شناختی از جمله وجود بیماری های مختلف، آسیب های بدنی، جراحت
مشکلات مربوط به دستگاه ادراری از جمله درآودن پروستات و یا پرتودرمانی
کاشت آلت و یا جایگزین سازی آن که به طور مناسب واکنش نشان ندهد
افسردگی، اضطراب، خستگی، استرس، ترس، شکست
داروهای روان گردان، الکل
مشکلات روانی قدیمی
اختلال در ارگاسم که می تواند هم خانم ها و هم آقایان را تحت تاثیر قرار دهد، به این شکل است که ارگاسم یا اصلا وجود ندارد و یا در آن تاخیر زیادی دیده می شود. اختلال درد هم در خانم ها خیلی بیش از آقایان شایع می باشد و با نام مقاربت دردناک شناخته می شود. واژینیسم که همان گرفتگی عضلات واژن می باشد، نوعی اسپاسم ناخاسته است می تواند از وجود نزدیکی ممانعت اجاد کند. مقاربت دردناک نیز به دلیل عدم وجود ترشح روان کننده به میزان کافی در خانم ها ایجاد شود که دلیلش شیر دهی، استفاده از ژل ها و کرم های ضد بارداری و ضد پیری، و یا ترس و اضطراب است. گرفتگی عضلات مهبل می تواند به دلیل جراحات جنسی مانند تجاوز، زنا و ارتباط جنسی نامشروع ایجاد شود.
ضعف جنسی در سال های جوانی بیش از هر زمان های دیگری شیوع پیدا می کند و بیشتر میان افراد بیست تا سی ساله رواج دارد. بیماری به تریج با افزیش سن از میان رفته و مجدداً در سنین سالخوردگی بروز می کند.
ریسک ابتلا به بیماری در برخی شرایط خاص مانند وجود بیماری دیابت، اختلال وابسته به انحطاط سلول های عصبی، بیماری های روانی مزمن، استفاده از الکل، مواد مخدر، عدم توانایی در خفظ ارتباط طولانی مدت، ناهماهنگی مزمن با شریک جنسی فعلی از جمله آنها می باشد.
پیشگیری
والدین باید بدانند که از همان آغاز باید در مورد مسائل جنسی با کودکان خود دقیق و صادق برخورد کنند. این امر سبب می شود که آنها در بزرگسالی دچار مشکلاتی نظیر اضطراب و عادات ناپسند احساسی نشوند.
به هر روی پیش از استفاده از هر گونه درمانی چه خودتان قرص ها را تجویز کنید و چه به پزشک مراجعه کرده و از او کمک بگیرید، باید دستورالعمل و اثرات جانبی دارو را به دقت مطالعه کنید. باید توجه داشته باشید که محدود کردن و قطع مصرف مواد مخدر، دخانیات و الکل به تقویت قوای جنسی کمک چشمگیری می کنند.
همچنین زوج هایی که ارتباط خوبی با هم دارند و در مورد مسائل مختلف با هم به بحث و گفتگو می نشینند، شانس بیشتری در غلبه به این بیماری دارند.
افرادی هم که قبلاً تجربه آسیب های جنسی را در زندگی خود داشته اند، باید پیش از برقراری رابطه، در کلاس های گروهی و فردی مشاوره خانواده شرکت کنند تا بتوانند با کسانی که به دلخواه خود انتخاب می کنند، رابطه جنسی برقرار کرده و از این رابطه لذت ببرند.
درمان
به هر حال پزشکان شیوه های درمانی متفاوتی را برای از بین بردن این بیماری در نظر دارند که بسته به آزمایش های گوناگون و شدت بیماری انواع مختلف آنرا تجویز میکنند. در این میان بیمار وظیفه دارد که تاریخچه کلی بیماری خود را برای پزشک خود شرح داده و هم خانم و هم آقا مورد معاینه پزشک قرار بگیرند.
نوع درمان بر اساس دلیل ایجاد ضعف جنسی معین می گردد. دلایل ارگانیک که قابل معاینه می باشند، هم از طریق دارو و هم از طریق جراحی قابل درمان می باشند. از جمله دارو هایی که اثر بسزایی دارند می توان به ویاگرا اشاره کرد. این دارو جریان خون را در رگ ها افزایش می دهد و سبب می شود که خونی که در آلت جریان دارد نیز چرخه تند تری را پیدا کند. آقایونی که از داروی های قلب استفاده می کنند و یا مبتلا به بیماری هایی در زمینه تصلب شرائین هستند باید در مصرف این دارو احتیاط کرده و قبل از مصرف حتماً با پزشک خود مشورت کنند. کمبود تستسترون و استروژن نیز با قرص ها و کرم های موضعی قابل درمان می باشند.
تحریک ذهنی و سایر شیوه های تمرکز روانی نیز می توانند اثر بسزایی در پروسه تسریع درمان ضعف جنسی بر روی بیماران داشته باشند.
برخی از زوجین نیز باید با هم در کلاس های مشاوره شرکت کنند تا به مشکل اصلی خود پی ببرند. برای از میان برداشتن اضطراب، ترس، استرس و تمایل به بازداری احساسات نیز با چند جلسه مشاوره قابل حل خواهد بود. برخی از انواع ضعف های جنسی نیز با دارو و یا جراحی قابل حل نمی باشند. البته مصرف داروهای مختلف می توانند تا حدودی به افراد کمک کرده و ضعف آنها را بهبود بخشد. در برخی موارد نادر ضعف جسمانی سبب ایجاد ناباروری در مردان و نازایی در خانمها می شود.
ضعف جنسی که به دلیل ترس از ابتلا به بیماری های ناخواسته جنسی ایجاد میشود باید از مواد محافظ در رابطه جنسی استفاده شود. در این موارد استفاده از مشروبات الکلی به شدت منع می گردد.
اگر این مشکل جدی و دائمی باشد باید حتماً با یک متخصص مشورت کنید.
ضعف دائمی جنسی می تواند آستانه ای برای بروز بیماری های دیگر نظیر افسردگی باشد. همچنین مشکلاتی را میان زوجین بوجود آورده و سبب جدایی آنها هم میشود.


نوشته شده در پنج شنبه 89/8/27ساعت 11:22 عصر توسط شیطونک نظرات ( ) | |

بعضی از متخصصین، هنگام بحث از بی علاقگی ادعا کرده اند که کارهای فکری و مشغول کننده مایه ناتوانی جنسی می شوند و برای مثال: زندگانی دانشمندان، بحث و مناقشه درباره معاملات بزرگ، حل مسائل مشکل ریاضی و کوشش برای ایجاد اثر هنری، را ذکر کرده اند. اما این ادعا درست نیست. زیرا اغلب دانشمندان گذشته از اینکه دچار ناتوانی نیستند بلکه قدرت جنسی آنها نیز بسیار قوی می باشد، با این تفاوت که توجه خود را از میل جنسی به مسائل علمی و کارهای تحقیقاتی معطوف کرده اند و هر وقت هم که کارشان را تعطیل می نمایند و یا چندان فعالیتی نمی کنند، بزندگانی جنسی طبیعی خودشان بر می گردند بعضی دانشمندان چنین بنظر می رسند که اصلا دارای میل جنسی نیستند، علت این وضع اینست که زنان این اشخاص آن استعداد و قابلیت را ندارند که توجه همسرانشان را به سوی خود جلب کنند و از اینرو است که آنان به قدری سرگرم کارهایشان می شوند که هیچگونه وقتی برای توجه به میل جنسی برای خودشان نمی گذارند.موارد دیگری هم هست که گناه ناتوانی را به گردن فعالیتهای خارجی و شغل مردان می اندازند و حال آنکه حقیقت خلاف اینست. و علت اصلی اینست که چنین اشخاصی چون خود را از لحاظ جنسی ناتوان تصور می کنند، ناچار خویشتن را در کارهای دیگر غرق می سازند. چنین مردانی از لحاظ جنسی دچار هیچگونه عارضه ای نیسند ولی عده شان نیز بسیار کم است.حس محافظت خودف در انسان یکی از حسهای بسیار ضروری است که از همان روز تولد وجود دارد. اگر این حس در انسان نباشد، او در کوچه و خیابان زیر اتومبیل می رود. یا بر اثر عوارض دیگری از بین می رود. اما این حس محافظت مخصوصا در شرایط زندگانی امروزه اهمیت بسیاری کسب کرده است وقتیکه این ترس، از حد خود بیشتر گردد باعث می شود که گاهی از چیزهائی هم که هیچگونه ترسی ندارند بترسیم.لیست چیزهائی را که ما از آنها می ترسیم نمی توانیم بنویسیم و شماره آنها را تعیین کنیم. زیرا امروزه، از همه چیز می ترسیم. حتی از خود ترس هم ترس داریم.اغلب انواع ناتوانی، حاصل چنین ترسهائی است که زائیده مخیله می باشد اما انسانی که دچار چنین فلاکتهائی شده است، آنها را عین حقیقت می شمارد.ترس از عدم موفقیت، در شب رفاف، بوفور دیده می شود و همین ترس، اغلب خود تولید ناتوانی می کند. یعنی مردی که مدتها آرزوئی را در دل می پرورانده بالاخره به آن می رسد اما در همان شبی که به آرزوی خود رسیده است در خود احساس ناتوانی می کند گرچه ممکن است این ضعف نتیجه تماسهای ناقص و تسلیم های نیمه کاره دوره نامزدی و عشقبازی باشد ولی علت اصلی آن تردید و نگرانی مرد در هنگام ورود به حجله است.ناتوانی در شب زفاف خیلی زیاد دیده می شود. گرچه این حادثه جز و مشکل ترین لحظات زندگی انسان است ولی بهیچوجه نباید به آن اهمیت داد اشخاصی که اعصابشان ضعیف است و دچار حس پستی می باشند، از این ناتوانی آنی چنان وحشت می کنند که این حالت زودگذرشان مدتها ادامه پیدا می کند و چه بسا که دائمی می شود.عروسهائی هم که به اصل مطلب وارد نیستند بیشتر حالت عصبی و یا ناراحت کننده ای بخود می گیرند که حال شوهر را بدتر می کنند. اگر به ناتوان بودن شوهرشان اعتقاد پیدا کنند و این موضوع را گاه بیگاه به رخ او بکشند، او را دچار ناتوانی شدیدی می کنند که معالجه اش باین سادگی ممکن نیست.بعضی از مردها به محض اینکه یکبار به انجام عمل جنسی موفق نمی شوند. یعنی آلتشان آماده عمل جنسی نمی شود تصور می کنند که نیروی جنسی شان دارد از میان می رود و حال آنکه این حادثه ممکن است علت بسیار عادی پیش افتاده ای داشته باشد و فقط همان یکبار اتفاق بیفتد.کسی که گمان می کند قدرت جنسی او از میان رفته است رفته رفته واقعا قدرت خود را از دست می دهد. اما اگر بتواند بخود تلقین کند که این شبهه و اعتقاد بی مورد بوده است. رفته رفته نیروی خود را بدست می آورد. چیزی که او را باین روز انداخته فقط نگرانی و ترس است. اگر این عامل روحی از میان برداشته شود، نیروی جسمی دوباره بجای خود بر می گردد.در مورد بازیافتن نیروهای از دست رفته، چه در مرد و چه در زن، عمل «تلقین به نفس» نقش مهمی بازی می کند و این عمل در مورد از دست دادن نیروها نیز همین اندازه تاثیر دارد. مثلا مردی که هر وقت بخواهد آلت تناسلی او آماده عمل می شود اگر بخود تلقین کند که ناتوان شده است، رفته رفته واقعا ناتوان می شود. زن جوانی که در شب زفاف هنگام برطرف شدن پرده بکارت رنج برده است، پیوسته عمل جنسی را کار رنج آوری می شمارد و چون باین موضوع اعتقاد پیدا می کند واقعا هنگام عمل درد می کشد.


نوشته شده در پنج شنبه 89/8/27ساعت 11:15 عصر توسط شیطونک نظرات ( ) | |

نصایح به مردان - هرگاه یکدفعه مبتلا به ناتوانی جنسی گردید آنچه نباید کرد:- سر خود از معجون ها و داروهای شهوت آور مصرف نکنید.- خود را به این عمل مجبور نکنید که نتیجه معکوس است.- فکر نکنید که عوض نمودن طرف مفید است چون اغلب اوقات برعکس است.- از نظر جسمی و فکری خود را زیاد خسته نکنید.آنچه باید کرد:- نگران نباشید برای هر شخصی گاهی این موضوع پیش می آید.- سعی کنید در آن باره فکر ننمائید و بدانید دوباره طبیعی می شود.- با پزشک مشورت کنید و تمام حقایق را به او بگوئید.- خود را تحت درمان قرار دهید و حوصله برای تاثیر دارو داشته باشید.2- هرگاه تکرار شود آنچه نباید کرد:- زیاد قهوه و چائی ننوشید، از الکل اجتناب نمائید، کمتر سیگار بکشید و سعی به ترک آن داشته باشید.آنچه باید کرد:- اقلا 8 ساعت بخوابید و اگر لازم باشد داروی خواب آور گاهی استعمال کنید.- صبح و غروب یک دوش نیمه گرم بگیرید و ضمنا ناحیه لگن خاصره را خوب ماساژ دهید. نصایح به بانوان - هرگاه شوهر شما مبتلا به ناتوانی جنسی می شود آنچه نباید کرد:- اوقات تلخی ننمائید و مخصوصا شوهر را در این باره مسخره نکنید.- بخود اذیت و آزار ندهید. ممکن است این حالت بعدها تکرار نشود.آنچه باید کرد:- این موضوع را کاملا طبیعی بدانید (واقعا هم گاهی طبیعی است).- ناراحتی و یاس خود را بروز ندهید حتی اگر هم شدید باشد.2- هرگاه ناتوانی جنسی تکرار شود آنچه نباید کرد:- در این حالت شوهر را ریشخند ننمائید.- تصور نکنید که او شما را فریب می دهد و یا شما را دوست ندارد- به صحنه های حسودی متوسل نشوید.- سعی نکنید بوسیله تمایل به مردان دیگر او را به این عمل سوق دهید.- از این پیش آمد خود را در آتیه سرد جلوه ندهید.- از این موضوع به کسی حتی دوستان نزدیک صحبت نکنید.- توصیه نمائید که به پزشک مراجعه نماید.- با کمال محبت و عشق با او در این موقع عمل کنید.- با ملایمت و خوش روئی رفتار نمائید.- سعی کنید او رابه هوس های تازه جلب کنید.- نشان دهید که هیچگونه تغییراتی در زندگی زناشوئی پیش نیامده است.- محیط منزل راه برای زندگی ساکت و آرام آماده سازید.


نوشته شده در پنج شنبه 89/8/27ساعت 11:13 عصر توسط شیطونک نظرات ( ) | |

بهداشت جنسی، یکی از ضروریات زندگی با سعادت زناشوئی است. چه بسیار زناشوئی ها که در نتیجه عدم رعایت بهداشت جنسی، یا به نفرت و اکراه و خیانت زن و شوهر انجامید، و یا به طلاق و جدائی منجر گشته است.همانگونه که اگر قلب و معده و کبد خوب کار کند، شخص از سلامت خود لذت می برد در امور جنسی نیز اگر رعایت آئین خاص و پراهمیت آن بشود و بهداشت مربوط بدان مرعی گردد، زن و شوهر از ادامه زندگی جنسی با همدیگر لذت می برند و زندگی فکری دو همسر و شرکتشان در سایر جزئیات و کلیات امور حیاتی نیز به خوبی و خوشی می گذرد.در صورتیکه اگر روابط جنسی یک زن و شوهر، بر پایه توافق و تعادل صحیح نباشد و بهداشت جنسی رعایت نگردد، هرگز آن نور امید که باید از چشمان دو شریک زندگی بتابد، هرگز آن روشنی و درخشندگی که باید بر محیط زناشوئی حکمفرما باشد، در خانه دو شریک و همسر زندگی دیده نمی شود.بسیار کسان هستند که هرگز قائل به اهمیت امور جنسی نبوده و آنچه را که از راه غریزه صرف و سابقه امر و طبیعت عمل، می دانند و انجام می دهند، کافی می شمارند در صورتیکه امور جنسی و زندگی جنسی، کمال اهمیت را در زندگی بشر دارد و خیلی حساس تر و دقیق تر و عملی تر از آنست که کسانی بخواهند زمام آنرا بدست همان خواهش های آنی و اعمال کورکورانه غریزی بسپارند و دیگر ندانند که «جنسیت» در زندگی روحی و جسمی و حتی در حیات عقلانی و فکری و اجتماعی ایشان، چه تاثیرات فوق العاده دارد.هم آهنگی بهتر استاین مسئله اولین شرط و مهمترین عامل رابطه جنسی است، حال اگر زن و شوهر در نتیجه عشق با هم ازدواج کرده اند چندان اشکالی وجود ندارد و آنها سعی خواهند کرد از نظر جسم و روانی هم آ]نگی کامل داشته باشند و به نظر آنها آمیزش فقط تفریح و تمتع آنی نیست بلکه اختلاط آنها با هم یک فرد واحد بوجود می آورد.ولی اغلب زناشوئی از راه عشق و محبت نیست و اگر هم باشد ممکن است دوام نکند و تغییراتی در اخلاق و رفتار زن یا شوهر بروز کند که بحث جداگانه و طولانی دارد.به عقیده من ناتوانی جنسی به خوبی قابل درمان بوده فقط کافی است شما به تنهائی و یا هر دو بخواهید معالجه شوید در این صورت مطمئن باشید که به نتیجه می رسید


نوشته شده در پنج شنبه 89/8/27ساعت 11:12 عصر توسط شیطونک نظرات ( ) | |

بیشتر ناتوانیهای جنسی موقتی از ناحیهاعضاء عمومی بدن است مثلا اغلب ناخوشیها سبب ضعف اعصاب و در نتیجه ضعف قواء آمیزش می شود آنهائی که مدتی بیمار بوده اند و حتی سرشت بسیار قوی داشته اند می دانند چگونه دچار ضعف و سستی می گردند، قواء شهوانی بتدریج مانند وظایف سایر اعضاء بدن برقرار می گردد ممکن است نعوظ اولین علامت بهبودی باشد. گرفتگی دماغی و عصبی از خستگی جسمانی بیشتر روی این قسمت اثر دارد و آن مقدار ذخیره و نیروئی را که برای اجراء عمل جنسی لازم است مختل می سازد. اشخاصی که کارهای دماغی دارند ممکن است از نظر کیفیت و چاپلوسی کامل باشند ولی از نظر کمیت و قدرت بسیار ناچیز هستند.بعضی از مردان پس از عمل زناشوئی و حتی در حین دچار خواب شدید می شوند که بیشتر به علت پایین آمدن فشار خون و یک نوع ناتوانی جنسی که در خستگان جسمی و فکری بیشتر مشاهده می شود.الکل و دخانیات ناتوانی را شدید می کندهمه می دانند که مخدرات از قبیل تریاک، مرفن، هروئین یا کوکائین و غیره گرچه موقتا محرک شهوانی ولی بالاخره شخص را دچار ناتوانی جنسی می کنند الکل هم این اثر را دارد بسیاری از افراد اظهار می دارند نوشابه الکلی سبب تحریک شهوانی در آنها می شود ممکن است این ادعا صحیح باشد و مخصوصا شراب در ایجاد شهوت موثر واقع گردد ولی به مرور پس از اینکه شخص به الکل عادت کرد، علاوه بر اینکه معتاد می شود اثرش هم از بین می رود بسیاری از محرومین روابط جنسی الکلیک های مزمن هستند که نمی توانند بطور عادی رابطه جنسی را انجام دهند.بعضی از داروها هم روی وظایف اعضاء آمیزش اثرات خاص دارند مانند کافور، برومور، کلیه داروهای مسکن و سالیسیلات دوسودآرسنیک حس شهوانی را کم می کنند و یدوبیسموت و پتاسیم عمل انزال را سریع می نماید.به چه وسیله می توان به اشباع رسید؟درمان عدم اشباعوسیله رسیدن به اشباع را باید با توجه به علت عدم اشباع پیدا کرد. اگر به علت ترس، حالت روحی و امثال آن باشد باید بطریق مناسب در رفع آن کوشید و اگر مربوط به روش برخورد شوهر و یا عدم صلاحیت او باشد شوهر باید در رفتار خود تغییرات مناسب بدهد و تا زن را به اندازه کافی تحریک نکرده آمیزش با او ننماید تا رسیدن به اشباع برای زن سهلتر بشود.گاهی هم تغییر در قرار گرفتن زن و شوهر در موقع آمیزش ممکنست در رفع این نقص موثر واقع شود.آیا عدم تناسب آلات مرد و زن اشکالی در آمیزش تولید می کند؟خیلی از مردم گمان می کنند که وجود عدم تناسب بین آلات تناسلی مرد و زن اشکالات زیاد تولید می کند در صورتی که این امر ابدا حقیقت ندارد و خیلی کم اتفاق می افتد که به این علت آمیزش دلچسب نباشد. بهرحال اگر هم عدم تناسب بین آلات تناسلی مرد و زن اثری داشته باشد می توان با برخوردهای شورانگیز این اثر را بکلی خنثی کرد


نوشته شده در پنج شنبه 89/8/27ساعت 11:11 عصر توسط شیطونک نظرات ( ) | |

- عمل انزالکه آنرا ممکنست همان عللی که موجب نقص کار نعوظ می شود مختل و معیوب نماید و دو نوع بیماری دارد، یکی آنکه انزال بی اختیار و بی موقع دست دهد و یکی آنکه انزال حاصل نشود.انزال زود بیشتر وقتی دست می دهد که شخص بیمر حساس یا مبتلا به ضعف اعصاب باشد و نیز چون کسی سالیان، از مشتاقان وصال معشوق باشد سرانجام هجران به پایان رشد و وصال میسر گردد گرفتار این عارضه می شود تاثر روحی این کیفیت گاهی چنان شدید است که کوچکترین تماسی موجب انزال مرد می شود و زنان گمان می کنند چنین مردی دچار عنن است.انزال زود اگر ناشی از آماس قسمت فوقانی پیشابدان نباشد همانا ضعف اعصاب جنسی را می رساند و علل بسیاری می تواند داشته باشد و چنانچه بسیری از دانشمندان معتقدند به نظر ما نیز نشانه آنست که این اشخاص ضعیف الاراده از رسیدن به آرزوی خویش مایوس شده و یا اینکه بین میل درونی و رعب از مقاربت گرفتار شده اند. وحشت آنکه مبادا بوقت آماده عمل نشوند. ترس و تصور پنهانی که شاید مبتلا به عنن باشند، هراس آنکه نکند کسی برسد یا مبادا کسی از روزنه ای تماشا کند. و آواز درونی وجدان که با هوای دل مخالف است یا بیم از بیماریهای واگیر یا عوامل دیگر همه ممکنست موجب انزال زود شود.پس معلوم شد علل انزال زود شبیه به علل نعوظ ناقص است.هر عمل جنسی که از حد طبیعی و اعتدال خارج شود از جماع گسیخته گرفته تا جماع مطلوب که اولی گسیختن مقاربت است در حین انزال و دومی عقب انداختن انزال است، ممکن است بالاخره فاعل را دچار مرض انزال زود کند نادر نیست شخصی که مدتی جماع گسیخته نمود چون بخواهد جماع طبیعی کند از عهده برنیاید.آنچه از لحاظ ناخوشی عنن درمانش دشوارتر است عننی استکه در نتیجه خودداری طولانی از جماع عارض شده باشد که در اثر بیکاری و ورزش نکردن فعالیت جنسی ضعیف می شود و این کیفیت در مورد همه اعضای بدن صدق می کند که چون عضوی مدتی بیکار ماند افسرده و خشک شده و استطاعت عمل را از دست می دهد.غیر از این علل جسمی و روحی که درمان آن کار پزشکان مخصوص این فن است گاهی عنن در اثر کج شکلی آلت یا اختلالات ترشحات داخلی (مقصود غدد بیضه و غیره است) یا در اثر جراحات وارده به مجرای بول یا لوله های دیگر ترشح دست می دهد که مانع انزال می شود لکن عنن ناقصی که مراد از آن نقص نعوظ باشد غالبا مربوط به امور روحی است و ترس عنن که در نتیجه شوخی های زمان بچگی یا علل دیگر عارض شده باشد مرد سالم تندرست طبیعی را عنین می کند.مرض دیگر بیماری رقیق بودن منی است که در اینحال مقداری مایع کافی است ولی کیفیت آن ضعیف است و این عارضه چند نوع است یکی آنکه تخمه منی کم باشد، دیگر آنکه فعالیت تخمه ها کم باشد و قبل از رسیدن به تخم زن تباه شوند. دیگر آنست که تخمه ها نه جان و نه حرکت داشته باشند این عوارض همه در اثر غیر منظم بودن اختلال ترشحات درونی است.منی برای اینکه رسیده و کامل شود محتاج به تراوشات چند غده است: «بیضه، بیضه پشت، لوله منی و پرستات» آماسهایی که در اثر سوزاک تولید شود غالبا باعث بی حالی و ضف تخمه منی می شود و این مرض هم در مردان و هم زنان غالبا ریشه و اصل عقیمی است.وظیفه پزشکی که چنین مریضی به او مراجعه کند بسیار ظریف و مشکل است. از تجربه و امتحان منی همیشه نمی توان مطمئن بود که منی در حال تجزیه عینا همان کیفیتی را داشته باشد که هنگام انزال، چه کیفیت منی منوط به حالت روحی مرد است و تغییر می کند و از این گذشته ترشحات مهبل زن در کار موثر است، خلاصه اگر در امتحان و تجزیه اولی تخمه سالم دیده نشده پزشک نباید فورا چنین نتیجه بگیرد که مرد عقیم است. باید مکرر در مکرر منی را تجزیه نمود تا اطمینان کامل دست دهد. یکی از پزشکان مجرب معتقد است که بهترین وسیله آنست که منی را برای تجزیه از مهبل زن بگیرند و پزشک معروف دیگری می گوید:«به تجربه رسیده است که گاهی چون منی امتحان می شود ظاهرا تخمه زنده کم دارد ولی منی همان شخص را چون پس از مقاربت از مهبل زن گرفته امتحان کنند پر از تخمه های فعال و زنده است چه در آنجا با ترشحاتی می آمیزد که هنگام مقاربت از مهبل زن خارج می شود، پس قبل از اینکه پزشک حکم قطعی راجع به عقیم بودن مردی بدهد نخست باید کیفیت سازی داشتن ترشحات مرد و زن را به دقت مطالعه کند که مبادا نقصی در این وادی موجود باشد»


نوشته شده در پنج شنبه 89/8/27ساعت 11:10 عصر توسط شیطونک نظرات ( ) | |

تحقیقات اخیر پژوهشگران نشان داده است چاقی می‌تواند قدرت باروری در مردان و کیفت اسپرم را کاهش دهد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه طبق تحقیقی که مشروح آن در مجله Fertility & Sterility به چاپ رسیده است محققان آرژانتینی دانشگاه ملی کوردوبا متوجه شدند در مردان مبتلا به چاقی میزان تحرک اسپرماتوزویید به شدت کاهش می‌یابد. محققان پس از بررسی نمونه‌ای از اسپرم‌های 749 مرد که مبتلا به ناباروری بودند متوجه شدند میزان سرعت و قدت جابه‌جایی اسپرماتوزوییدها در مران چاق‌ بسیار کندتر و ضعیف‌تر از میزان آن در مردان با وزن نرمال یا مبتلا به اضافه‌وزن است. محققان میزان آلفاگلوکوزامین خنثی را نیز اندازه‌گیری کردند. در واقع آلفا گلوکوزامین کنترل‌کننده فعالیت درست اپیدیدیم است که آن خود ساختاری است که اسپرماتوزوییدها در آن رشد کرده و به بلوغ می‌رسند.بررسی‌ها نشان داد حتی میزان آلفاگلوکوزامین خنثی نیز در مردان ابتلا به چاقی کمتر از میزان آن در سایر مردان بود. لازم به ذکر است مردان چاق با کاهش وزن می‌توانند به بالا رفتن کیفیت اسپرم و قدرت باروری خود کمک کنند.


نوشته شده در پنج شنبه 89/8/27ساعت 11:8 عصر توسط شیطونک نظرات ( ) | |

آیا شما هم از آن دسته افرادی هستید که از زندگی جنسی خود لذت نمیرید؟بهتر است بدانید که رابطه جنسی برای حدود 60 درصد از زنان عامل فشار و استرس است اما شاید اگر توصیه های که در ادامه آمده است را دنبال کنید بتوانید احساس بهتری داشته باشید شادتر شویدو از زندگی لذت بیشتری ببرید.درباره کیفیت عمل جنسی با همسر خود صحبت کنیدهمین امشب 15 دقیقه زمان بگذارید و در این مورد با همسر خود بحث و گفتگو کنید .بهتر است پس از شام و قبل از خاموش کردن چراغها اینکار را انجام دهید.انتخاب هدف مورد علاقه خجالت را کنار بگذارید و کمی جسارت به خرج دهید. بهتر است از همسر خود بپرسید که به چه کاری بیشتر علاقه دارد.مطالعات در سال 2008 نشان دهنده این است که افرادیکه در این مورد با همسر خود صحبت میکنند کمتر دچار انفعال در راوبط جنسی خود می شوند .یادداشت 5 ویژگی برتر بدن همسرتان مطالعات انجام شده در دانشگاه هاروارد نشان میدهند که زنانی که احساس زیبایی و جذابیت دارند بیشتر از روابط خود لذت میبرند.در یک نظر سنجی یبش از 20 درص از زنان عنوان کردند که خجالت مانع از لذت بردن انها میشود و انان از بعضی ا قسمتهای اندام خود راضی نبوده و احساس بدی در باره ان داشتند.بوسه خداحافظیاین کار باید همانند مسواک زدن برای شما به صورت عادت در بیاید که هنگامی که از یکدیگر جدا میشوید , یکدیگر را ببوسید. این کار تاثیر بسزای د ر ایجاد صمیمیت و شور و نشاط در طول روزتان میشود.صبح ها کمی در رختخواب متنظر بمانید .به جای انکه با شنیدن صدای زنگ ساعت با یک پرش از جا بپرید و از رختخواب بیرون بیائید بهتر است کمی در رخخواب مانده و یکدیگر را نوازش کنید . اینکار ممکن است فقط 30 ثانیه زمان ببرد اما تاثیری که نگاه کردن به یکدیگر و نوازش دارد قابل بیان نیست .یوگا و رابطه جنسیالن بارت نویسنده کتاب یوگا و روابط جنسی میگوید ذهن بیش از یک میلون نفر از مردم هنگام مقاربت در جایی غیر از مکانیست که در آن بسر میبرندسعی کنید با کمک یوگا یاد بگیرید که چگونه بتوانید ذهنتان را متمرکز کنید و در یک مکان احسات جسمی و روحیتان را متوقف کنید.لباسهای زیبا بپوشیداین یک روش بسیار زیرکانه است که هنگامیکه برای عمل مقاربت اماده میشود از لباس های زیر زیبا استفاده کنید.رابطه جنسی در صبحگاهیک دکتر غدد و استادیار بالینی در یکی از دانشکده های پزشکی میگوید بهترین زمان برای عمل مقاربت صبح است. افراد تمایل بیشتری به مقاربت در صبح دارند, که اینکار باعث مشود هورمون اکسی توسین در بدن شما رها شود و شما تمام طول روز را با روحیه و انرژی به کار خود ادامه دهید و علاوه بر این صبح ها میل جنسی شما برانگیخته تر است.اتاق خوابتان را مرتب کنیددر هم برهمی بعضی از اتاقهای خواب مانع تمرکز و لذت بدن از عمل جنسی میشود.توصیه میکنیم اتاقتن را مرتب کنید و سعی کنید اتاق خواب و اتاق کارتان را از یکدیگر جدا کنید.


نوشته شده در پنج شنبه 89/8/27ساعت 11:7 عصر توسط شیطونک نظرات ( ) | |

در سال‌های اخیر با ورود زنان به دنیای کار و تحصیل از یک طرف و شرایط سخت ازدواج برای مردان از طرف دیگر، سن ازدواج افزایش یافته است. این مسأله همراه با عدم تمایل زن و شوهر به بچه‌دار شدن تا فراهم آمدن شرایط مناسب، باعث شده حاملگی در سنین بالا اتفاق عجیب و غریبی نباشد.
شاید شما هم تا به حال در این مورد فکر کرده باشید که بهترین سن حاملگی، چه سنی است و از چه سنی به بعد، یک زن باید نگران بارداری و عوارض آن برای خود و فرزندش باشد.
امروزه حاملگی پس از سن 35 سالگی را به عنوان حاملگی پُرخطر در نظر می‌گیرند. سنی که پس از آن، خطرات و عوارض بارداری، ناهنجاری‌ها و مرگ و میر مادر و جنین در آن افزایش پیدا می‌کند.
در حالی که بسیاری از زنان برای ایجاد شرایط زندگی بهتر، قبل از تولد نخستین فرزند خود، بارداری را به تأخیر می‌اندازند. تحقیقات جدید نشان می‌دهد به تعویق انداختن حاملگی تا سنین 30 سالگی، دوران بارداری را با دشواری‌ها و مخاطراتی همراه می‌کند.
خطراتی مثل افزایش ناباروری و در نتیجه تقاضای بیشتر برای لقاح آزمایشگاهی* (IVF) و افزایش غم‌انگیز مشکلات مربوط به جنین، سقط، حاملگی خارج رحمی، فشارخون،‌ دیابت حاملگی، اختلالات ژنتیکی، اسکیزوفرنی، حاملگی دوقلویی دو تخمکی، جداشدن زودرس جفت، جفت سرراهی و سزارین از جمله عوارضی هستند که در صورت حاملگی در سنین بالا می‌توانند گریبان گیر مادر یا جنین شوند.
همچنین ثابت شده است که با افزایش سن مادر بروز ناهنجاری‌های کروموزومی از نوع آناپلوئیدی(ناهنجاری مربوط به عدم تقسیم کروموزوم‌ها) به میزان قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند تا جایی که شانس داشتن فرزند با ژن‌های معیوب (سندرم داون) در سنین بالای 45 سال یک مورد در 30 مورد تولد زنده است و این در حالی است که در یک زن 20ساله این احتمال، یک در 2000 تولد زنده تخمین زده شده است.
نکته دیگر این است که با افزایش سن مادر، بروز حاملگی دوقلویی دو تخمکی افزایش پیدا می‌کند؛ اگر چه در حال حاضر علت اصلی حاملگی چندقلویی در سنین بالای مادر، استفاده از روش‌های کمک باروری (لقاح آزمایشگاهی) عنوان شده است.
تحقیقات دیگر نشان داده‌اند برخی از بیماری‌های مادر از جمله فشار خون بالا، در نتیجه اختلال خون‌رسانی می‌توانند منجر به جداشدن زودرس جفت در سنین بالای بارداری شوند.
همچنین افزایش احتمال سقط در مادران سنین بالا نیز به بیماری‌های زمینه‌ای مادر نظیر دیابت یا ناهنجاری‌های ژنتیکی خود جنین نسبت داده می‌شود.
اما یک سؤال مهم این است که آیا تمامی زنان بالای 35 سال در معرض خطرات ناشی از حاملگی در سن بالا قرار دارند؟
واقعیت این است که بارداری در سنین بالا همیشه هم ترسناک، یا بهتر بگوییم، خطرناک نیست.
بسیاری از تحقیقات ثابت کرده‌اند در زنان دارای اندام فیزیکی مناسب و بدون مشکلات طبی، میزان عوارض بارداری و جنینی کمتر است.گفته می‌شود اگر چه مرگ‌ و میر مادران در سنین بالای 35 سال افزایش پیدا می‌کند، اما بهبود مراقبت‌های طبی و بهداشتی باعث کاهش این خطرات می‌شود.
به عبارت دیگر، کلید اصلی به حداقل رساندن خطرات ناشی از سن بالای حاملگی داشتن یک شیوه زندگی سالم است: رژیم غذایی مناسب، تمرینات ورزشی منظم، عدم استعمال دخانیات، استراحت مرتب و خواب شبانه ی منظم. در این راستا بر اهمیت ورزش به ویژه ورزش‌های کششی تأکید بسیار شده است، چرا که تمرینات ورزشی کششی با بهبود خون‌رسانی در لگن از توقف خون جلوگیری می‌کنند.
مصرف روزانه ی مکمل اسید فولیک، پیش از بارداری و در ماه اول آن به مادران توصیه می‌شود تا از ایجاد ناهنجاری‌های عصبی جنین جلوگیری شود، خصوصاً زمانی که مادر برای مدتی از قرص های ضد بارداری استفاده کرد باشد.
در کنار تمام این توصیه‌ها، مادران با سن بالا می‌توانند در دوران بارداری از طریق معاینات مرتب توسط پزشک متخصص زنان و انجام آزمایش‌هایی نظیر آمنیوسنتز یا کوردوسنتز تکامل طبیعی جنین خود را کنترل کنند.
با پیشرفت‌های جدید به دست آمده در دنیای پزشکی، مناسب نبودن حاملگی در زنان بالای 50 سال در حال تبدیل شدن به افسانه است و پزشکان می‌گویند حتی زنان در این سنین هم می‌توانند برای بچه‌دار شدن آماده شوند. اگر چه خطرات غیرقابل اجتنابی برای مادر و بچه وجود دارد که در مادران بالای 40 سال افزایش پیدا می‌کند.


نوشته شده در پنج شنبه 89/8/27ساعت 11:2 عصر توسط شیطونک نظرات ( ) | |
<      1   2   3   4      >
طراح قالب پیچک دات نت